Riscuri pentru lucrătorii din sectorul HoReCa

  • 10.03.202110/03/21
  • 0

Sectorul HoReCa cuprinde hoteluri, baruri, restaurante, cafenele, furnizori de servicii de catering, restaurante fast-food sau cu livrare la domiciliu. HoReCa este unul dintre sectoarele cu condiții de lucru dificile, în care angajații au de multe ori program prelungit, iar sarcinile sunt solicitante din punct de vedere fizic. Potrivit Agenției Europeane pentru Securitate și Sănătate în Muncă (EU-OSHA), printre cele mai frecvente riscuri cu care se confruntă angajații din acest sector sunt cazurile de intimidare, violență fizică sau atenție nedorită cu tentă sexuală.

Acest sector oferă condiții de angajare și de muncă atipice, ceea ce se reflectă atât în programul de lucru, cât și în tipurile de contracte. În general, sectorul HoReCa cere mai multă flexibilitate în ceea ce privește condițiile și programul de lucru.

Principalele riscuri prezente în acest sector de activitate sunt:

  • munca fizică dificilă – poziții statice și în picioare prelungite, mișcări repetitive, lucrul în spații neamenajate corespunzător
  • expunerea la un nivel ridicat de zgomot – expunerea pe o perioadă îndelungată la un nivel ridicat de zgomot
  • expunerea la temperaturi înalte sau scăzute – lucrul în spații deschise, curenți de aer, trecerea de la temperaturi ridicate la temperaturi foarte scăzute, precum și variația de umiditate din spațiile de lucru
  • alunecări sau împiedicări ce conduc la căderi – cauzate de pardoseli umede și alunecoase, obstacole sau căderi de la înălțime
  • contactul cu substanțe periculoase – utilizarea agenților de curățare, contactul cu agenții biologici din alimente
  • durata prelungită a timpului de lucru – programe de lucru prelungite, neregulate și atipice, asupra cărora angajatul nu are control
  • desfășurarea lucrului după un orar atipic – munca este efectuată în intervale de timp în care alte persoane nu lucrează în mod obișnuit, ceea ce poate conduce la dificultăți în menținerea echilibrului între viața profesională și cea personală
  • contactul permanent cu clienții – constituie un factor de stres important și poate fi o sursă de hărțuire sau de violență
  • lipsă de formare și instruire – lucrătorii nu sunt întotdeauna bine instruiți, fapt ce le poate provoca stres în desfășurarea activității

O bună evaluare a riscurilor, formarea profesională corespunzătoare a lucrătorilor și implicarea acestora alături de angajator în rezolvarea problemelor sunt principalii pași pentru a diminua riscurile la care sunt expuși lucrătorii din sectorul HoReCa.

Show Comments (0)

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!