5 sfaturi pentru un mediu de lucru productiv acasă

  • 21.05.202021/05/20
  • 0

În această perioadă de pandemie generată de noul coronavirus, multe companii au aplicat politici voluntare sau obligatorii de lucru la domiciliu. Telemunca a devenit practica recomandată și de autoritățile statului, atât pe perioada stării de urgență, cât și în perioadă stării de alertă, despre care nu suntem siguri cât va dura. Din acest motiv ne-am gândit să vă oferim câteva sfaturi care va vor ajuta să aveți spor la lucru și să vă păstrați viața personală în egală măsură.

Îmbrăcați-va ca pentru o zi de muncă obișnuită

Acest sfat, aparent simplu, este cu adevărat important. Atunci când munciți de acasă, există tentația de a rămâne în pijamale sau haine de casă pe toată durata zilei, ceea ce conduce la o stare de relaxare și scăderea productivității.

Chiar dacă nu vă îmbrăcați la fel de formal precum obișnuiți când mergeți la birou, este important să vă schimbați hainele de casă cu cele de lucru. Această simplă schimbare servește ca un semnal că este timpul să înceapă ziua de lucru, în care trebuie să vă concentrați exclusiv pe sarcinile de serviciu.

Grija pe care o purtați pentru aspectul personal contribuie semnificativ la randamentul pe care îl aveți în orele de muncă. În plus, veți fi mult mai relaxați în cazul în care apare necesitatea unei ședințe video neprogramate.

Amenajați un spațiu de lucru dedicat

În cazul în care obișnuiați să mergeți într-un birou în fiecare zi, cunoașteți importanța separării dintre muncă și casă. Această separare devine o mare provocare atunci când vine vorba de telemuncă, iar lipsa unei separări clare a celor două spații poate afecta atât productivitatea muncii, cât și viața de acasă.

Dacă spațiul vă permite, puteți desemna o cameră drept birou, în care să vă desfășurați activitatea exact ca înainte. Pentru cei care locuiesc în apartamente ce nu permit această separare, este important să desemnați o zonă din apartament în care să existe numai obiecte utile pentru munca de acasă. Un birou și un scaun pe care să puteți sta timp de opt ore, așezate într-o zonă cu iluminare naturală bună, dacă este posibil, și o mică zonă de depozitare pentru cele necesare lucrului constituie minimul necesar în această situație.

Desemnarea unui spațiu de lucru ajută la concentrarea asupra sarcinilor de serviciu și nu vă permite răspândirea în restul casei a diverselor obiecte de lucru. Odată ce ziua de lucru a luat sfârșit, faceți pasul către viața de acasă părăsind zona de lucru.

Nu vă lăsați distrași în timpul lucrului

Distragerea este una dintre marile provocări cu care se confruntă cei care lucrează de acasă, în special în cazul în care nu au mai apelat la telemuncă. Acasă, la fel ca la birou, trebuie să tratați cu seriozitate activitățile pe care le întreprindeți, fără să permiteți altor acitivitati să vă distragă. Nu este în regulă să faceți lucruri casnice în același timp sau să ascultați, în fundal, un canal de știri care vă poate afecta concentrarea asupra lucrului.

Există și momentele în care faceți pauze, iar acestea trebuie cronometrate atent. Disciplina pe care o aplicați este direct proporțională cu calitatea muncii pe care o efectuați, iar rezultatele se văd la finalul fiecărei zile de muncă. Social media reprezintă un factor important de distragere și este recomandat să vă delogati de pe rețelele sociale pe perioada zilei de muncă.

Stabiliți un program de lucru bine definit

În absența unor discuții cu colegii de muncă, atunci când interactivitatea se reduce la mesaje transmise prin email, este posibil să pierdeți noțiunea timpului. De aceea vă recomandăm setarea unei alarme la sfârșitul zilei pentru a indica faptul ca ziua normală de muncă s-a încheiat.

La fel precum în cazul lucrului la birou, nu este necesar să vă opriți fix în momentul în care a sunat alarma, însă cunoașterea faptului că ziua de muncă a luat sfârșit vă poate ajuta să va pregătiți de încheierea operațiunilor pe care le aveați în desfășurare.

Nu pierdeți legătura cu colegii de muncă

Telemunca presupune întreruperea multor interacțiuni sociale cu care v-ați obișnuit la serviciu. Beneficiul acestor interacțiuni este de a întrerupe monotonia muncii, oferind mici pauze organismului. Puteți planifica apeluri video cu întreaga echipă la începutul zilei de lucru, în care să discutați despre sarcinile de serviciu, dar să dedicați câteva minute și pentru discuții pe subiecte mai puțin importante pentru companie.

Comunicarea cu colegii în afara sarcinilor de serviciu va reduce parțial izolarea socială care poate apărea odată cu munca de acasă.

Show Comments (0)

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!