Până acum probabil că ați înteles de ce se acordă importanță ergonomiei muncii. Toată lumea are de câștigat dacă sunt urmate principiile corecte scopul final fiind creşterea productivităţii muncii în condiţiile reducerii oboselii şi a stresului.
Toate cele trei ramuri, ergonomia fizică, cea cognitivă și chiar și cea organizațională sunt puternic legate de mediul în care angajații își desfășoară activitatea. De aceea, ergonomia designului interior poate fi răspunsul pentru multe dintre problemele voastre.
Mai mult de 60% din bolile legate de profesie, raportate în fiecare an, sunt reprezentate de leziunile cauzate de acțiuni care rezultă din repetarea continuă a acelorași mișcări. O modalitate de a proiecta un spațiu ergonomic este aceea de a simula felul în care reacționeaza omul la mediul înconjurator prin intermediul unor programe de producție asistate de calculator sau folosirea de manechine robotice care pot simula reacțiile umane.
Există 7 principii de care trebuie să se țină cont în organizarea spațiului de lucru:
- Design-ul ales trebuie să poată fi folosit în egală măsură de toți angajații indiferent de statutul și condiția lor fizică.
- Trebuie să asigure flexibilitate în utilizare.
- Indiferent de experiența utilizatorului, cunoștințe, competențe lingvistice sau nivelul de cultură, obiectele din jur ar trebui să fie simplu de utilizat.
- Designul ar trebui să comunice informațiile necesare, în mod eficient, indiferent de condițiile ambientale sau abilitățile senzoriale ale utilizatorului.
- Ar trebui să fie creat în așa fel încât să reducă la minim efectele negative ale unor acțiuni accidentale.
- Este recomandabil ca toate elementele să poată fi folosite cu un minim de efort și cu un maxim de confort.
- Dimensiunile și spațiul dintre elemente ar trebui să fie gândit în așa fel încât totul să poată fi manipulat cu ușurință.
Pe lângă aceste elemente, nu uitați de factori de ambianță: iluminatul, temperatura, umiditatea, viteza aerului, puritatea aerului coloritul și zgomotul. Și acești pot fi decisivi în eficientizarea organizației voastre.
Foto via