Reprezentanții SSM sunt persoane selectate sau desemnate de lucrători care să îi reprezinte atunci când vine vorba de problemele referitoare la securitatea și sănătatea lucrătorilor în muncă. Atenţie! Ei nu sunt aleși de angajator!
Acești reprezentanți trebui să urmeze un program de pregătire specific în domeniul securității și sănătății în muncă, cu o durată de cel puțin 40 de ore, timpul fiind considerat ca timp din programul de lucru.
În funcție de numărul de angajați, o orgainzație trebuie să aleagă
- un reprezentant, în cazul unităților care au între 10 și 49 de lucrători inclusiv;
- 2 reprezentanți, în cazul unităților care între 50 și 100 de lucrători inclusiv;
- 3 reprezentanți, în cazul unităților de la 101 la 500 de lucrători
- 4 reprezentanți, în cazul unităților de la 501 la 1.000 de lucrători
- 5 reprezentanți, în cazul unităților de la 1.001 la 2.000 de lucrători
- 6 reprezentanți, în cazul unităților de la 2.001 la 3.000 de lucrători
- 7 reprezentanți, în cazul unităților de la 3.001 la 4.000 de lucrători
- 8 reprezentanți, în cazul unităților de peste 4.000 de lucrători
Dacă vă întrebați care sunt responsabilitățile acestor persoane alese și pregătite, ei bine, ei ar trebui să fie implicați în următoarele activități:
a) colaborează cu angajatorul pentru îmbunătățirea condițiilor de securitate și sănătate în muncă;
b) însoțesc echipa/persoana care efectuează evaluarea riscurilor;
c) ajută lucrătorii să conștientizeze necesitatea aplicării măsurilor de securitate și sănătate în muncă;
d) aduc la cunoștință angajatorului sau comitetului de securitate și sănătate în muncă propunerile lucrătorilor referitoare la îmbunătățirea condițiilor de muncă;
e) urmăresc realizarea măsurilor din planul de prevenire și protecție;
f) informează autoritățile competente asupra nerespectării prevederilor legale în domeniul securității și sănătății în muncă
Voi aveți persone desemnate?