Lucrul în ture – riscuri și cum să te protejezi

  • 13.05.201613/05/16
  • 0

o-NIGHT-SHIFT-facebook

Mulți oameni aleg să caute și să rămână la locuri de muncă care implică un program în ture sau un program doar în ture de seară sau de noapte. Această creștere s-a observat în ultimii ani și nu dă semne să se oprească pentru că, în ziua de azi, când toată societatea se mișcă fără oprire, tot mai multe posturi implică un program non-standard pentru a asigura nevoile unei societăți ce este în permanență activă.

Cine angajează lucrători în ture? Angajați cu un program non-standard se pot găsi în toate domeniile, cele mai comune fiind industria prelucrătoare și servicii clienți, și factorii care stabilesc tipul programului sunt nevoia de producție constantă sau contactele cu alte programe non-standard sau standard dar pe alt fus orar. Există și benefiicii de ordin financiar când vorbim despre un program non-standard. Angajații care lucrează pe tura de seară sau de noapte pot avea sporuri aplicate peste salariu de bază și unii angajatori compensează acest program prin mai multe zile de concediu plătite.

Principalele efecte negative asupra sănătății

  1. Se pot observa efecte negative vizibile asupra sănătății din cauza orelor non-standard de muncă. De ce le mai multe ori, angajații care lucrează în ture suferă de insomnie sau nu dorm suficient.
  2. Acest lucru poate creşte nivelul de stres care este accentuat și de faptul că programul non standard poate afecta viaţa de familie și poate face angajații să rateze momente importante din viața persoanelor dragi.
  3. Sudiile arată că cei care lucrează în ture sunt mai susceptibili să sufere de depresie.
  4. De asemenea, pe fondul celor de mai sus, s-a observat un risc crescut de boli de inimă sau atac cerebral.
  5. Pe termen lung, cei care sunt angajați pe un program în ture, pot suferi de boli declanşate pe fond nervos cum ar fi ulcer, oboseală cronică sau hipertensiune.

Cum diminuăm efectele negative

  1. Mișcare în fiecare zi – o oră de mers pe jos, o plimbare cu bicicleta, un drum la sală de 2 ori pe săptămână sau simplul fapt că urci scările în loc să iei liftul
  2. Mâncare sănătoasă – toți avem pofte pe care vrem să ni le satisfacem mai ales când suntem obosiți sau stresați și nu spunem să nu o faceți, dar o dietă echilibrată trebuie să conțină toate grupele de alimente
  3. Somn suficient – știm că este greu, dar blocati lumina naturală, cumpărați o mască și încercați să reduceți cantitatea de cofeină

Foto via

Show Comments (0)

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!